Przedstawiam Państwu plan rozwoju zawodowego nauczyciela informatyki i Środowiskowego Ogniska Wychowawczego na stopień nauczyciela dyplomowanego/
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
mgr Urszuli Adler - Dąbrowskiej
nauczyciela informatyki i Środowiskowego Ogniska Wychowawczego w Młodzieżowym Domu Kultury w Szczecinku ubiegającego się o awans zawodowy na stopień nauczyciela dyplomowanego
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2006r. Data zakończenia stażu: 31.05.2009r.
wrzesień 2006r.
Poniżej przedstawiam formy , w których chcę zrealizować wymagania zawarte w § 8 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 grudnia 2004 roku w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Rozporządzenie
|
Formy realizacji
|
Terminy
|
§ 8 ust. 2 pkt 1) uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 KN (nauczyciele nie odbywający stażu: dyrektor szkoły, wizytator, związkowiec) - uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją;
|
1. Poznanie procedury awansu zawodowego i przygotowanie planu rozwoju :
Ø analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczycieli na stopień nauczyciela dyplomowanego,
Ø zapoznanie z publikacjami przedstawiającymi zasady ubiegania się o stopień awansu zawodowego,
Ø śledzenie zmian dokonywanych w Karcie Nauczyciela oraz prawie oświatowym,
Ø śledzenie stron internetowych MEN, CDN,
Ø założenie teczki „awans zawodowy”.
2. Udział w różnych formach doskonalenia zawodowego :
Ø warsztaty, szkolenia, kursy, wykłady, szkoleniowe Rady Pedagogiczne
3. Samokształcenie :
Ø pogłębianie i poszerzanie wiedzy z zakresu pedagogiki, dydaktyki i informatyki poprzez czytanie literatury fachowej i czasopism tematycznych.
4. Gromadzenie literatury metodycznej i pomocy naukowych niezbędnych do pracy na zajęciach z informatyki oraz w Środowiskowym Ognisku Wychowawczym.
5.Korzystanie z różnych form wymiany doświadczeń w pracy pedagogicznej na terenie placówki i poza nią:
Ø uczestnictwo na zajęciach prowadzonych przez innych nauczycieli,
Ø konsultacje koleżeńskie i dzielenie się spostrzeżeniami na temat rozwiązywania bieżących problemów dydaktycznych i wychowawczych na terenie placówki,
Ø utrzymywanie stałego kontaktu z innymi nauczycielami informatyki,
Ø udział w konkursach informatycznych.
6. Organizacja i prowadzenie Powiatowego Konkursu Wiedzy Informatycznej dla Szkół Podstawowych:
Ø popularyzacja informatyki,
Ø możliwość konfrontacji dzieci o podobnych zainteresowaniach,
Ø wymiana doświadczeń uczestników konkursu i nauczycieli informatyki.
7. Pełnienie funkcji opiekuna Samorządu Wychowanków.
8. Praca w komisji Funduszu Socjalnego :
Ø pełnienie funkcji przewodniczącej komisji
9. Przygotowywanie gazetek tematycznych w swoich pracowniach.
10. Prowadzenie zajęć w Klubie „Chochliki” – Środowiskowe Ognisko Wychowawcze.
11.Prowadzenie zajęć informatycznych dla uczestników MDK.
|
IX. 2006
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
od 2004 roku i przez lata następne
od 2000 roku i przez lata następne
od 2001 roku i przez lata następne
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
|
§ 8 ust. 2 pkt 2) wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej;
|
1. Przygotowanie materiałów dydaktycznych na zajęcia.
2. Pozyskiwanie z Internetu informacji potrzebnych do pracy nauczyciela,
3. Praca dydaktyczna z uczniami na zajęciach przedmiotowych.
4. Korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych oraz z encyklopedii multimedialnych
5. Korzystanie z aparatu cyfrowego, skanera, drukarki, do obróbki zdjęć, ilustracji, tekstów,
6. Nabywanie umiejętności posługiwania się nowymi technikami komputerowymi.
7. Przygotowanie dokumentów placówki, dyplomów, plakatów, zaproszeń, prezentacji multimedialnych.
8. Publikowanie materiałów własnych i wymiana doświadczeń w Internecie.
Ø Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”.
9. Utrzymywanie kontaktu z mediami przez Internet :
Ø przesyłanie drogą elektroniczną informacji o imprezach , konkursach, występach.
10. Współtworzenie strony internetowej Młodzieżowego Domu Kultury w Szczecinku.
|
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieząco
X.2006
na bieżąco
od 2005 i przez lata następne
|
§ 8 ust. 2 pkt 3) umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć;
|
1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami placówki poprzez dyskusje, wymianę poglądów, spostrzeżeń, doświadczeń.
2. Prowadzenie zajęć otwartych dla nauczycieli i rodziców.
3. Przygotowanie materiałów szkoleniowych na posiedzenie Rady Pedagogicznej
Ø „Agresja i przemoc u dzieci – negocjacja i mediacja jako sposób na ich rozwiązanie”.
4. Spotkania z rodzicami.
5. Zachęcenie do współpracy innych koleżanek ubiegających się o stopień nauczyciela dyplomowanego.
6. Współorganizacja imprez okolicznościowych na terenie placówki.
7. Opracowanie i udostępnienie scenariuszy zajęć oraz materiałów dydaktycznych
Ø podnoszenie atrakcyjności zajęć, wymiana doświadczeń.
8. Ewaluacja zajęć.
9. Publikowanie materiałów edukacyjnych w prasie i internecie
|
na bieżąco
zgodnie z ustalonymi terminami
XI. 2006
zgodnie z ustalonymi terminami na bieżąco
w/g kalendarza imprez
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 a ) opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich:
|
1. Opracowanie i wdrożenie programu działań warsztatów komputerowych dla uczestników MDK w czasie ferii zimowych zakończone wydaniem certyfikatu ukończenia Warsztatów Informatycznych Feryjnej Krainy Rozrywki
2. Opracowanie i wdrożenie programu działań warsztatów dziennikarskich dla uczestników zajęć Środowiskowego Ogniska Wychowawczego
|
ferie zimowe 2007, 2008, 2009
IX – XII. 2006
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 c) poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych:
|
1. Prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych z dziećmi młodzieżą – uczestnikami Środowiskowego Ogniska Wychowawczego
2. Organizacja i współprowadzenie zajęć w ramach „Miesiąca Profilaktyki”
|
IX - XII 2006.
III.2007
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 e) wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami:
|
1.Działalność w Zarządzie Miejskim Towarzystwa Przyjaciół Dzieci
Ø pełnienie funkcji przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
2. Sprawowanie funkcji wychowawcy Środowiskowego Ogniska Wychowawczego TPD
Ø prowadzenie zajęć z dziećmi i młodzieżą.
3. Systematyczna współpraca z :
Ø Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie,
Ø Zarządem Miejskim i Zarządem Okręgu Towarzystwa Przyjaciół Dzieci ,
Ø Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej
Ø Powiatowym Ośrodkiem Sportów Wodnych i Turystyki,
Ø Komendą Powiatową Policji,
Ø Muzeum Regionalnym.
4. Propagowanie zdrowego trybu życia poprzez przeprowadzanie szeregu pogadanek, dyskusji.
|
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
na bieżąco
|
§ 8 ust. 2 pkt 4 f) uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej:
|
1. Udział w Powiatowym Konkursie Wiedzy Informatycznej dla Szkół Podstawowych (sukcesy uczestników)
2. Zorganizowanie we współpracy z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej akcji ,, Podwieczorek dla ucznia’’,
|
2006,2007, 2008,2009
na bieżąco
|
§ 8 ust. 2 pkt 5) umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony;
|
1. Rozwiązywanie problemów ujętych w rozporządzeniu
Ø motywowanie uczniów, wpływanie na podwyższenie ich samooceny oraz wspieranie samodzielności, Ø działania integrujące dzieci wraz z ich rodzicami z placówką, Ø przeciwdziałanie wulgaryzmom, nałogom, agresji, dewastacji placówki, niskiej motywacji, Ø poprawa relacji między wychowankami i nauczycielami
|
na bieżąco (wg potrzeb) | |